De vijfde stage week

2 april 2018 - Almoradí, Spanje

De tijd vliegt voorbij. De laatste maand is inmiddels al begonnen. Afgelopen week was weer erg wennen. Na een hele leuke vakantieweek moest ik weer helemaal in het ritme komen. Gelukkig helpt stage daarmee.
We draaien op stage alleen nog maar verpleegkundige diensten. Dit komt omdat de verzorgende diensten voor ons niet werken. Bij de verzorgende diensten leerden we niks. Het was alleen maar wassen, aankleden en eten geven. De verpleegkundige diensten zijn meer voor ons weggelegd, hierbij leren we elke dag weer wat meer.
Tijdens de wondzorg mag ik al veel zelf doen. Vaak geeft de verpleegkundige de materialen aan en mag ik het werk doen. Ook word ik steeds vaker alleen op pad gestuurd. Zo mag ik al alleen bij iemand gaan injecteren, of ik moet bij iemand medicatie gaan brengen. Ze hebben hier zoveel vertrouwen in je! En vaak krijg je ook nog complimentjes, niet alleen van de verpleegkundigen maar ook van de bewoners. 's Middags loop ik altijd met een verpleegkundige mee en gaan we bloedsuiker prikken en insuline spuiten. Omdat de namen steeds beter blijven hangen weet ik goed wie ik moet prikken. Deze week heb ik ook goed van het weer kunnen genieten. Lekker aan het zwembad met 27 graden, ja dat was een prima temperatuurtje.

Liefs
Lianne

1. Sjeef van Roon:
    2 april 2018
    Dat vertrouwen en die complimenten krijg je omdat je laat zien, dat je snel veel leert en vaardig bent. Compliment!
  2. Hetty:
    2 april 2018
    Leuk Lianne! Mag je dat straks hier ook allemaal doen?!
    Nog een paar weken en dan mis je het heerlijke weer 😜.
    Groetjes en een lik van Hannes🐗
  3. Gerla van Vugt:
    9 april 2018
    Lianne, het klinkt goed , je kunt er veel leren. Denk aan je verantwoordelijkheid als verzorgende... In Spanje mag je meer dan in Nederland lees ik
    Veel plezier nog